- avagy mentális segítség nekem az önkéntes karantén alatt.

Feljegyzések az egérlyukból

Feljegyzések az egérlyukból

Vegetáriánus hamis ramen leves zellerrel és tojással

2020. április 01. - Azile.Csagrof

Sziasztok,

micsoda nap, máris akadt valami érdekes, amiről írhatnék!

Összedobtam ma egy ebédet, ami annyira bejött, hogy gondoltam leírom a receptjét, egyrészt így nem is felejtem el, másrészt hátha mások is szívesen kipróbálnák. :)

Szóval így készült a vegetáriánus hamis ramen leves - tojásfoszlányokkal:

1. Felmértem a terepet itthoni készlet terén:

szárzeller (4-5 nagyobb szár)
sárgarépa (3-4 db)
vöröshagyma (1 giganagy vagy 2 kisebb)

tojás (4 db)

1 csomag mie tészta (1 csomagban 4 lap van)
2 db leveskocka

2. Oké, ez alapnak megfelelt, felkockáztam a hagymát, kissé meg is könnyeztem, majd vékonyabb karikákra aprítottam a répát és a zellert. 

3. A hagymát kevés olajon megdínszteltem, sóztam, borsoztam, kis chilipor is került rá, majd hozzáadtam egy fél pohárka vízzel a répát és a zellert párolódni.

4. Kevergettem, 3-4 evőkanál szójaszószt hozzáadtam, vártam, míg kicsit megpuhulnak a zöldségek és felöntöttem vízzel.

5. Ezután leveskocka ment bele, 2 db, mert szeretem, ha valami jó fűszeres, pluszban chilipor és még egy kis feketebors. Alacsony lángon, fedővel felforraltam, majd időnként kóstolgattam, elég puha-e már a répa.

6. Amikor úgy éreztem, készen áll a leves, elővettem 4 tojást. Egyenként egy kisebb tálba törtem őket, majd belehuppantottam a levesbe - de mint kiderült, nem így kell tojást főzni a levessel együtt, ezért lett tojásfoszlányos hamis ramen.

7. Ezt így kavargattam egy darabig, alacsony lángon, majd felvettem közepesre, hogy forráshoz közeli állapotban legyen és beletettem a mie tésztát. (Én az Aldiban szoktam venni, tök finom.)
6 percig hagytam főni a levesben, időnként megkevertem, majd elzártam a gázt és fohászkodtam.

8. Leültem, megettem egy tányérral, és igencsak ízlett. A mie tiszta finoman magába szippantott egy kis tojássárgáját, így nagyon jó állagot kapott. :)

10/10, magamtól magamnak. :D

Remélem akad majd, aki kipróbálja! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hanagyonunatkozol.blog.hu/api/trackback/id/tr5715581106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása