- avagy mentális segítség nekem az önkéntes karantén alatt.

Feljegyzések az egérlyukból

Feljegyzések az egérlyukból

Húsvéti bepörgés

2020. április 13. - Azile.Csagrof

Úristen! Hogy én mit műveltem az elmúlt napokban...

Eltelt a Húsvét. Nem volt egy tiszta pillanatom, de a sok száraz rosé és cenzúrázott élvezetek mellett lelkem a konyhában kezdett igazán szárnyalni. Házias Azile főnixként támadt fel poraiból és a "rendeljünk inkább pizzát" hozzáállást kútba hajította. 

Csak, hogy szemléltessem, ez voltam én előző héten:

pizza.jpg

55 centiméteres kicsike a Don Pepéből. Hát nem volt egyszerű menet elfogyasztani, kétéjszakás kaland lett belőle.

Ehhez képest tegnap, mikor elgyötörten sírdogáltam egy rossz pillanatban:

Miért nem lehet menni sehová? Randizni sem lehet menni étterembe, szép ruhában.. Miért kell egész nap a kinyúlt macinaciban ülni és kihűlt pizzát rágni, amitől 5 órán belül elkap a hígfosás? Brühühü, stb...
Mégiscsak ünnep van, több, mint egy hónapja nem láttam a kutyáim, anyát...

Kellett valami, ami feldobja kicsit a hangulatot, valami, amitől viszünk egy kis ünnepiességet a Húsvétba, még akkor is, ha feje tetejére fordult a világ.

Végül az a bizonyos villamoskörte, mármint vilmoskörte, na... villanykörte kigyulladt a fejem felett és tündökölt itt Terézvárosban. 

Hát itthon is lehet éttermest játszani!
Ki is raktam a fagyasztóból egy kis halat meg spenótot, ami a nagymamám kertjében nőtt, és megnéztem, mi az, amit már nagyon el kéne használni. A menü pedig:

Előétel

Sárgarépa és zellercsíkok, gyulai kolbászkarikák, hasábokra vágott trappista sajt, hozzá tzatziki mártogatós


92946579_642769712958527_76383107141337088_n.jpg

 

Főétel

Fokhagymás, petrezselymes alaszkai tőkehalfilé, petrezselymes, sült céklával, édesburgonyával, répával, hagymával, vajon megabált spenótlevelekkel, zöldbabbal, nyomokban petrezselymet tartalmazhat
(igen, vettünk friss petrezselymet és fonnyadni kezdett)

93476397_681289622681931_4879376331961270272_n.jpg

Desszert

Nápolyi a Lidl-ből

Szépen tálaltam is, rég adtuk meg így a módját. Kellő mennyiségű fröccsöt is fogyasztottam hozzá, majd kidőltem.

Ma pedig, hajaj, most jön csak a dolog krémje!
Délelőtt nekiálltam répatortát csinálni, életemben először. A tetejére citromos mascarpone-hab került, csak erről sajnos nem csináltam még fotót, most pedig már lusta vagyok. 
Délután, miután megittam két fröccsöt és még mindig unatkoztam, kitaláltam, hogyan kéne elhasználni a fonnyadó medvehagymánkat: medvehagymás-sajtos pogácsa! Még sosem csináltam pogácsát, élesztőm pedig nincs, mert furcsamód óriási hiánycikk lett, hiszen az apokalipszis mindenkiből péket csinált. Úgyhogy életem első pogácsája reformdarab lett.

93117839_241383583721023_7325668714534141952_n.jpg

Ez ilyen jóféle, joghurtos-tejfölös alapú, egész könnyed, medvehagymás finomság lett, de mégis jól felszívta a bort, úgyhogy most már almalevet iszom, hogy tudjak írni.

Szerintem holnap leírom a recepteket is, mert voltak bennük variációk a hagyományos NagyKönyvhöz képest, szóval mégiscsak meg kéne örökíteni, meg közben hátha véletlenül én leszek az új Nigella Lawson, csak engem nem fog fojtogatni a férjem. (Milyen férjem?)

Szóval ma kétféle "ételszüzességem" is elvesztettem, úgyhogy végülis eredményesnek ítélem ezt a napot. Ami mellesleg a huszonkilencedik napja az önkéntes karanténnak.

Holnap folyt. köv.
Azile

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hanagyonunatkozol.blog.hu/api/trackback/id/tr6315610066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása